domingo, 3 de abril de 2016

Autoretrat Pina





Concretant un poc més l´autoretrat amb barret de Pinazo, llenç d´uns 120 cm, crec. Em fa por tocar algunes coses. Però potser ho faré, la boca i un ull. La resta "estic d´acord".

4 comentarios:

  1. En efecte, el gest de la cara, i en concret de la boca, sembla que adquireix massa protagonisme. En l'autoretrat de Pinazo crida l' atenció l'indefinició del braç i la mà que pinta i m'agradaria saber com s'entén aquesta particularitat a la teua interpretació.

    ResponderEliminar
  2. Planteges un interrogant guapo que per a mi també està en l´aire.
    I tu què opines? Tens alguna interpretació?

    El tema de la mà és senzill, crec, si el mires descriptivament: per exemp, aquella mà maldestra de Pinazo en el meu cas s´ha posat a pintar de roig, també maldestrament.
    Després hi ha alguna altra cosa més, estranya, que ens separa i distància, en el sentit interior d´una i altra pintura. Potser he volgut remedar-ho o suplantar-ho o connectar-ho amb la disfressa, la escenografia del barret i la bufanda. No tenia a mà una barba postissa!! Ni temps per a deixar-me tanta barba!!

    Estic pensant de no tocar-lo, començar un altre!

    ResponderEliminar
  3. Per mi l'indefinició de la mà i el braç és interesant en la mesura demostra la seguretat del pintor en deixar eixa part sense acabar fora de convencionalismes. De totes maneres el quadro es juga en altra banda i pot ser siga d'eixos quadros que els pintors deixen a banda i després altres els recuperen "sense preguntar"

    ResponderEliminar
  4. Pel que resta, em sembla molt oportú tractar el tema dels autoretrats de Pinazo ja que tal i com recull el BIM del 1er Quadrimestre d'enguany, el museu de Belles Arts de Valencia els agruparà i compararà en una exposició.

    ResponderEliminar